Pilates för kropp och själ

På 20-talet var Pilates utformad för att hjälpa skadade soldater att återta sin hälsa genom att stärka, stretching och stabilisera viktiga muskler. Pilates bygger styrka, flexibilitet och magert muskeltonus med betoning på att förlänga kroppen och rikta ryggraden, snarare än på sammanslagningen och förkorta musklerna. Pilates fokus är på bålen, som i princip kan betraktas som “kraftpaketet” av din kropp. Din kärna är området mellan axlarna och bäckenet (utan armar och ben) och omfattar alla muskler inom detta område. Om du känner att du redan har försökt allt för att få den kropp du vill utan framgång, kommer Pilates förvåna dig. Du kan förvänta dig en bättre förbränning, kraftigt förbättrad flexibilitet och ökad rörlighet, även i bara en kort tid.
Efter några sessioner kommer du att känna en inre styrka och ökad kroppsmedvetenhet. Detta gör det möjligt för dig att kunna träna med bästa möjliga effektivitet. Du slappnar av och känner dig fullt ut stressfri.
Detta är din privata tid som enbart är för dig. Pilates är inte den typ av träning där du känner dig trött och ruffsig efter träningen. Istället får du ökade energinivåer, en klar, fokuserad tanke och en kropp som känns stark och kontrollerad.

mujeres-en-clase-de-pilates

Leave a Reply